4 voordelen van thuis sporten

Thuis sporten heeft een aantal voordelen en nadelen, in dit artikel noemen we de grootste 4 voordelen. 

Geen wachttijden voor je oefeningen

Niks is irritanter dan lang wachten om de juiste dumbbells of fitnessapparaat te gebruiken. Zeker als je (zoals veel sporters) een schema afwerkt. Doe jij je oefning altijd met 20kg dumbbells en zijn die net bezet? Dan moet je vaak lang wachten. Je wil niet te lang rust pakken maar lekker door blijven trainen. Als je thuis sport kun je het schema zonder oponthoud doorlopen. Ook heb je thuis minder afleiding waardoor je lekker bezig blijft. 

Hygiënisch fitnessen

Veel sporters vinden het fijn om thuis te trainen, omdat het dan altijd schoon is. Zeker met de nieuwe Corona regels in de sportscholen is thuis sporter veiliger. Je hoeft niet bang te zijn dat je voorganger de apparaten niet heeft schoongemaakt. Daarnaast blijven de instellingen thuis altijd hetzelfde waar je in de sportschool altijd de juiste schijven erop moet doen of een apparaat juist instellen. 

Tijd besparen

Als je een drukke baan hebt dan heb je vaak weinig tijd om nog naar de sportschool te gaan. Thuis trainen kun je in 30 minuten doen. Geen reistijd, geen afleiding van andere sporters en geen wachttijden bij je favoriete apparaten. Zeker als je thuis kunt werken kun je makkelijk in je pauze en goede fitnesssessie plannen. Binnen het uur ben je weer aan het werk. 

Slimme investering

Bij thuis sporten denken mensen vaak aan dure apparaten en materialen om een full-body workout te kunnen doen. Dit klopt niet. Je kunt met een kleine investering al tal van oefeningen doen. Je kunt het natuurlijk zo duur maken als je wil maar op den duur zal thuis sporten goedkoper zijn dan een duur sportschool abonnement. De beste investering is een Olympische halterstang met halterschijven. Met deze halterstang kun je de belangrijkste oefeningen doen zoals squats, benchpress en deadliften. Maar ook (bijvoorbeeld door alleen de stang te gebruiken) biceps en triceps oefeningen. Alleen hiermee kun je al je hele lichaam trainen. Wil je veel variatie in je fitnessschema dan adviseren we om ook een optrekstang, resistance bands en een halterbank aan te schaffen. Dan kun je thuis ook optrekken, bankdrukken en een tal van oefeningen met de resistance bands doen. Wil je een volledige thuisgym maken bekijk dan eens de materialen van Gewichtenshop.nl.